Viteza construirii liniilor ferate din Banat uimește și astăzi

With
Comentariile sunt închise pentru Viteza construirii liniilor ferate din Banat uimește și astăzi

La data de 15 noiembrie1857, a fost inaugurata calea ferată între Szeged, Jimbolia si Timisoara (113,9 Km), linie care unea Banatul cu Ungaria si Austria. Un an mai târziu la 30 august 1858, a fost inaugurată calea ferată între Timişoara-Jebel-Voiteg-Stamora Moraviţa-Vârşeţ-Iasenova, făcând legătura între portul Baziaș de pe Dunăre și Viena. La 6 aprilie 1871, a avut loc inaugurarea traseului Timișoara-Arad. La 23 octombrie 1876, inaugurarea căii ferate Timișoara-Lugoj-Caransebeș, apoi, între 1871-1880 a fost construită cea mai importantă parte a liniei Jimbolia –Timișoara – Lugoj – Tr. Severin – Craiova – Pitești – București – Ploiești – Buzău – Galați – Tecuci – Mărășești – Roman. La data de 10 iunie 1879, se inaugurează linia Timişoara-Caransebeş-Orşova-Vârciorova.

În 25 septembrie 1895, inaugurarea liniei Timișoara-Sânnicolaul Mare; 18 noiembrie 1896, s-a inaugurat (fiind construită cu capital privat) calea ferata între Timișoara și Buziaș. La 29 mai 1897, s-a deschis linia Timișoara-Radna, iar la 31 iulie 1897, inaugurarea liniei Timișoara-Cruceni. Urmăriți cu atenție ritmul cu care s-a construit tesătura de linii ferate care au brăzdat Banatul. Din nefericire, astăzi, multe dintre ele sunt pustiite…