Dezvoltarea economică a Banatului se datorează și existenţei canalului Bega. În anul 1732 a fost efectuat primul transport de marfă, de la Pancevo la Timişoara fiind încărcat cu carne sărată și slănină… Traseul pe care îl are în ziua de astăzi Canalul Bega a fost definitivat de inginerul Fremaut, care a găsit soluţia pentru regularizarea debitului acestuia, construind nodul hidrotehnic de la Coştei.
În anul 1869 s-au realizat primele curse de pasageri pentru transportul în comun, primele de acest fel de pe teritoriul actual al României.
Cândva Portul Timișoara era viu cu o activitate intensă. În trecut, pe Canalul Bega, soseau șlepuri încărcate cu sfeclă pentru Fabrica de Zahăr. Țăranii erau aduși de la sate tot pe Bega, cu vapoare, pentru a face comerț cu fructe și legume în Timișoara.
În anii ’30, pe Canalul Bega puteau circula vapoare de până la 70 de metri lungime, cu circa 50 de vagoane încărcate. Tot atunci, pe Bega se transportau în jur de 250.000 de tone de mărfuri pe an şi aproape 500.000 de pasageri.
Lipsa de activitate de pe Canalul Bega ne prezintă o clasă politică ștearsă, neimplicată în exploatarea resurselor Banatului pentru bunăstarea bănățenilor.
Comentariile sunt închise pentru Canalul Bega